Hoe verloopt de vastgoedtransactie in Italië

Ik kan me voorstellen hoe een potentiële koper van onroerend goed in Italië begint te koken met één gedachte: waar te beginnen en in welke volgorde? Als je besluit zelfstandig op zoek te gaan naar huisvesting in Italië, dan ben je een moedig persoon. Ja, u kunt zonder een makelaar, u kunt niet zonder een notaris, maar wees voorbereid op moeilijkheden en verrassingen die niet altijd aangenaam zijn, in verband met de wetten van Italië en de "zuiverheid" van het object.

Alles gebeurt in het leven, maar in een land waar je niet meer geboren bent.

Daarom vindt u instructies over transacties in Italië om u te helpen. Alles in orde:

- we krijgen de belastingidentificatiecode. Hiermee kunt u een ziektekostenverzekering afsluiten, een baan krijgen, een bedrijf starten, enz.

-een bankrekening openen. Het is allemaal duidelijk wat en waarom.

- u verzorgde de woning, legt uw voornemen voor aan de verkoper, d.w.z. uw koopbereidheid kenbaar maken en uw prijs aangeven. De koper was het daarmee eens - geweldig! Of gaat hij niet akkoord, dan begint de onderhandelingen schriftelijk))) Akkoord - de koper betaalt een voorschot van 5-10% van de kosten van het object. Als een van de partijen de overeenkomst schendt, volgen sancties

- dan wordt een voorlopig contract getekend. Ik schreef er eerder over, je kunt het lezen, daar staat alles uitgebreid beschreven.

- een koopakte wordt ondertekend door een notaris. Bovendien leest de notaris de overeenkomst hardop voor en sluit hij variabiliteit in het begrijpen van alle clausules van de overeenkomst uit. Een interessant punt: spreek je geen Italiaans, dan is de aanwezigheid van een tolk en twee getuigen die twee talen spreken vereist. Het contract wordt ook in twee talen opgesteld.

- dan betaalt de koper de transactie met cheques van een Italiaanse bank. Een contract getekend, de cheque overhandigd aan de verkoper.

En het laatste. Registratie van eigendom. Dit wordt gedaan door de notaris. Hij stuurt documenten naar Italiaanse overheidsinstanties: kadastrale afdeling, registratiekamer, belastingafdeling. Na verloop van tijd kan deze procedure tot drie maanden duren, zoals het geluk zou hebben.

Het is eenvoudig!))) Als het natuurlijk goed gaat. U kunt op elk moment contact met mij opnemen!